MEZUNA KALMA HİKAYESİ[YGS 106k>18k LYS 70k>10k] YKS AYT TYT

work hard tumblr ile ilgili görsel sonucu

Arkadaşlar merhaba bu konuyu açmamdaki tek amaç mezuna kalan veya kalacak arkadaşlara moral desteği verebilmek, onun dışında herhangi bir şahsi amacım yoktur.Biraz kendimden bahsedeyim.Ankarada 450-460 puanlık bir anadolu lisesine sbs döneminde hiç çalışmamanın sonucu olarak yerleşmiştim bunun sebebi o dönemki bazı ailevi sorunlar vs idi.Liseye başladıgımda kendime güvenim tamdı orayı da ortaokul gibi rahat zannediyordum.Ama zaman geçtikçe notlar düşmeye bilgilerim azalmaya başlamıştı çünkü çalışmıyordum.3 sene yattım lisede, 2. sınıfta trigonometri sınavından 15 aldığımı hatırlarım...Son sene mecburen hazırlanmaya başladığımda her şey daha zordu çünkü bilmediğim,öğrenmem gereken tonla şey vardı.YGS 2014 e kadar olabildiğince çalışmak istiyordum.Ancak okulum bahçelide dershanem kızılayda evim etimesgutta olduğu için eve döndüğümde ki bu saat 9.30 u buluyordu,o kadar yorgun oluyordum ki yemek yiyip uyuyordum.Okulda da çalışılmıyordu pek ama ben kendime niyeyse güveniyordum denemeler 380 civarında geliyordu ama ciddiye almıyordum hiç. Hedefim ODTÜ makine ya da inşaat idi.Sınav günü sıraya oturduğum anda hiç beklemediğim şekilde heyecan bastı. Türkçe-mat-fen-sosyal şeklinde gitmiştim ama sosyal yetişememişti bile. matematik tam bir hayal kırıklığı oldu, sınav çıkısı kız arkadaşım beni teselli etmişti buyrun bu sonucum:
https://mobile.donanimhaber.com/cache/ImageThumbnail2.aspx?path=https://store.donanimhaber.com/69/e5/b3/69e5b3953cdb4cf7150d8e9611ed64eb.png&t=109312649&size=0&bound=0&border=0&resolution=0
Benim için tam bir hüsran idi hem kendimden hem ailemden hem arkadaşlarımdan hem de kız arkadaşımdan utanmıştım bu sonuç üzerine.Bu sonuctan sonra mezuna kalmaya karar verdim arkadaşlar tamamen bıraktım çalışmayı sadece arada bir konu okuyordum. Öylesine lys ye girmeme rağmen ister istemez heyecan yapmıştım yine de hani belki mucize olur falan diye de. Olmuyormuş arkadaşlar buyrun lys sonucu.
https://mobile.donanimhaber.com/cache/ImageThumbnail2.aspx?path=https://store.donanimhaber.com/67/e8/c8/67e8c899d1286f8c1274ddcb1dbda0d0.png&t=109312649&size=0&bound=0&border=0&resolution=0







Annemle babam ayrı arkadaşlar annemle yaşıyorum ve eksik olmasın mezuna kalmam konusunda hiç sıkıntı yaratmadı ve hep destek oldu.Dershaneye gidip gitmemek konusunda tereddüte düşmüştüm ama yine de motivasyon açısından gitmeye karar vermiştim.Şimdiden söyleyeyim bana zaman kaybettirmekten başka bir halta yaramadı.Çalışmaya ağustosun başında başladım resmen her şeyi sıfırlamıştım kafamda.Kendime günde 3 ders çalışabileceğim bir program yaptım arkadaşlar sene içinde bu programı kendime göre 5-6 kere değiştirdim ama yine de planlı çalıştım. Konu-konu testi şeklinde çalıştım ve günde 3 ders çalıştım. Her zaman uyamadım programa aksattığım gezdiğim günler de çok oldu.YGS ile beraber mat2 de çalıştım ve ygs ile aynı anda bitirdim ekim gibi.Sonra bol bol konu tekrarı+deneme+lys şeklinde gittim sınava kadar.Kız arkadaşımda 23k gibi bir sonuc ile mezun idi onla da tam bi uyum içinde beraber motiveli şekilde anlayıslı bir sene geçirdik.Dershanenin ilk denemesinden 406 puan son denemesinden 470 puan aldım arkadaşlar.Genelde ilk 3 içerisinde oldum hep.2015 ygsye kadar ygs+mat2+fizik2+geo bitmişti.Ygs 2015 sabahı olabildiğince heyecan yapmamaya calıssam da engel olamadım beni en çok korkutan matematik idi çünkü geçen sene güvendiğim matematikten 17 doğrum vardı.Son kez bi wc gidip sırama oturdum acayip stresli bi şekilde saat 10 u bekledim.Türkçe-Fen-Matematik-Sosyal sırası ile çözdüm arkadaşlar ve bu sırayı cidden tavsiye ederim.2015 türkçeyi biliyorsunuz her şıkkın doğru olduğu sene..Türkçe çok zorladı ve moralimi bozmuştu.Normalde max 40 dk süren Türkçe 50 dk sürmüştü.Sonra fene geçtim fizikte ve biyolojide çok tereddüt yaşadım. Kimya full geldi zaten o gayet rahattı.Fen bitince matematiğe geçtim ve resmen altıma s... çünkü çok korkuyordum. Ama garip bi şekilde sorularda hiç takılmadan 20. soruya kadar gelmiştim.Bu bana moral ve özgüven vermişti. problemlerde başta bi kaç boşum vardı.boş olan soruların oldugu sayfada yaptıgım soruları optiğe anlık heycandan kodlamamısım arkadaşlar 2 soruyu yaptıgım halde işaretlemedim optiğe bu beni çok üzmüştü ama olsun.Geometride biraz zorlandım ne yalan söyleyim.Mat bitti saate baktım 15 dk vardı.15 dakikada 31 tane sosyal sorusu yaptım.Sosyale sene içinde baya çalıştım özellikle de coğrafyaya ki bunun katkısı cok oldu. Sosyal çalışmayın diyenlere kanmayın çalışın arkadaşlar hem de son ay falan değil şimdiden başlayın.Felsefeden bi kitap bitirmeme rağmen tek bir felsefe sorusu işaretlemeye vakit bulamamak baya koymustu onu söyleyeyim.Sınavdan sonra 3 gün tatil yaptım arkadaşlar kendimce.Beklediğimden kötü geçmişti sınav 30k gelsin diye dua ediyordum ama daha iyisi geldi şu şekilde.
https://mobile.donanimhaber.com/cache/ImageThumbnail2.aspx?path=https://store.donanimhaber.com/49/64/d2/4964d26bde8fcd9869b8ab5f6ac29e2f.png&t=109312649&size=0&bound=0&border=0&resolution=0
Normalde 33 doğru olması gereken ama işaretlememem sonucu gelen tablo. 18k beni rahatlatmıştı.Mezuna kalan tüm okul arkadaşlarımdan daha iyiydi sonucum.Ygsden sonra biraz gevşedim arkadaşlar.Mat2 yi baştan bir kere daha bitirdim türev integral için apotemi çözdüm.Karekökü bitirdim. Benim tek hatam ygsden sonra tek bir geometri sorusu çözmemiş olmam.Fizik zaten bitik oldugu için rahattım ama sözel kısımları yani modern fizik konularını sürekli tekrar ettim meb kitaplarından ki bunu kesinlikle tavsiye ederim.Kimya 11 sınıf o kadar iğrenç geliyordu ki bana sadece konu okudum soru çözmedim.Organikten çok korkuyordum ama palme lys konu anlatımın organik kısmını+palme organik soru bankasını bitirince sınavda organik full geldi buradan Hakan Söylemez reyize saygılar :)Ygsden sonra biyoloji adına sadece sistemleri çalıştım ki sistemler de full geldi garip bi şekilde ancak diğer konular fena girmişti...Fizikte gayet rahattım ama tereddüte düştüğüm bi kaç sözel soru olmuştu baca ve radyometre sorusu gibi ki yanlış geldiler..Kuark sorusunu bildiğim halde şıklara dikkat etmemem sonucu tersini işaretleyip yedim arkadaşlar bkz.
https://mobile.donanimhaber.com/cache/ImageThumbnail2.aspx?path=https://store.donanimhaber.com/7d/66/24/7d66241f6da2bf90c120d42c6fd47425.png&t=109312649&size=0&bound=0&border=0&resolution=0

Neyse böyle heyecan kurbanı olanları çok iyi anlıyorum o yüzden.Mat2 denemesi olarak eğer gerçekten sağlamsa bilgileriniz apotemi+denge+ücdörtbeş i kesinlikle çözün sırtınız yere gelmez.Geometriye hiç bakmamanın sonucunu ağır ödedim zaten.Buyrun lys sonucum

https://mobile.donanimhaber.com/cache/ImageThumbnail2.aspx?path=https://store.donanimhaber.com/88/3f/f0/883ff0657fe2e98ab60306c9d6821f83.png&t=109312649&size=0&bound=0&border=0&resolution=0

Okul puanım sağolsun 2k geri attı tam 12k olmak mış kaderim :)



Size verebileceğim en büyük tavsiye BOL BOL YATIP KALKIP DENEME ÇÖZMENİZ. Bu işin tek oluru yolu budur bence arkadaşlar.Matematiği böylesine yükseltmemdeki tek etken budur gerisi içinde geçerli tabi ki. Elimden geldiğince yazmaya çalıştım sorunuz olursa vaktim oldukça yanıtlamaya çalışırım.Dilerim hayalleri uğrunda çalışan herkes bunu gerçekleştirme fırsatı bulur, saygılar...





EDİT (kaynaklar)





Ygs için;

Ygs karekök mat

Fem konu özetli mat

Geometri birey b

Ygs lys körfez fizik sb(ygs den önce hepsi bitti)

Finalin 3 yazarlı sb si biyoloji için

Ygs lys uğur kimya(ygs kısmını çözdüm)

Türkçe karekök sb (çok kaliteli kitap)

Fem konu özetli coğrafya(yeterli oldu)

Tarih için simetri

Felsefeden kartezyenin çok ince fasikülü



Ygs için denemeler;

Fem 10lu

Fem 9lu

Fem 4lü

Fem 1 li

Fem 6 lı

Palme 10 lu

İşleyen zeka 10lu

Zaman denemeleri



Bölüm denemeleri;

Apotemi mat-geo 10 lu

Apotemi fen 10 lu

Fem kapsül mat

Fem kapsül fen

Fem kapsül sosyal

Final 40 lı türkçe

Palme 15 li türkçe





Lys için;



Karekök mat2

Fdd mat2

Geometri çözmeyerek hata ettim arkadaşlar ama karekök geo çözmenizi tavsiye ederim bu seneki geometriyi düşünürsek...

Fizik palme A-B sb

Kimya palme lys konu anlatım(organiği çok iyi)

Palme organik sb

Biyoloji için meb kitabı sistemleri sürekli okudum



Lys denemeler

Karekök çözümlü mat2(kolay oldugu için ygsden önce)

Denge mat2

Apotemi mat2 (geometri de var)

Ücdörtbeş ileri seviye mat2(geometri de var)

Zaman denemeleri (femin yaptığın denemeler kaliteliydi)



Fizik için sadece denge çözdüm ama palmeyi de tavsiye ederim yanında.

Kimya için kesinlikle palme

Biyoloji palme çöZdüm ama çok beğendiğimi söyleyemem sistem soruları çok azdı.




Yorumlar

  1. AYT KONULARI. İkinci oturum olan AYT, işin detayına inen ve daha fazla konunun bulunduğu bölümdür. Yorumlamadan ziyade bilgi birikiminiz ile çözmeniz gereken sorular vardır. Bu oturumda kendi alanınız ile ilgili soruları çözmeniz gerekiyor. Fakat süreniz kalmışsa diğer alan sorularını da çözebilirsiniz. YKS Konu Dağılımı nın ikinci aşaması olan AYT karşınızda. Şimdi AYT Konuları na bakalım. ayt konuları

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

EN ÇOK OKUNANLAR

YKS Kaynak Kitap Tavsiyeleri 2020 - Öneriler -Çalışma Programı-+MF + Fizik + Kimya + Biyoloji + Edebiyat TYT / AYT

YKS(TYT / AYT) Hedefi Yüksek Olanlar için Kitap Tavsiyeleri 2020 (İlk 5K ve Üst Sıralamalar İçin) MAT- GEO-FIZIK-KIMYA-BIYOLOJI-TÜRKÇE

Bir Mezun Hikayesi - TYT / AYT Kaynak Kitap Tavsiyeleri 2019 - 2020 - Öneriler -Çalışma Programı-YGS+MF

YKS(TYT / AYT) Mağdurundan Öneriler 2018 - Kitap Tavsiyeleri 2017 - 2018 - Öneriler -Çalışma Programı - YGS + MF

ÇALIŞMAYA NERDEN BAŞLICAM ? VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK