Bir Mezun Hikayesi - TYT / AYT Kaynak Kitap Tavsiyeleri 2019 - 2020 - Öneriler -Çalışma Programı-YGS+MF

mezun ile ilgili görsel sonucu
Öncelikle herkese merhabalar. Bu konuyu "nasıl yaptın?,neler yaptın?,neler yapmadın?" gibi yoğun gelen sorular üzerine açmaya karar verdim. 

Şu sayfalara da bakmanızı öneririm:
MEZUNA KALMA HİKAYESİ[YGS 106k>18k LYS 70k>10k] YKS AYT TYT

Bir mezun hikayesi 180K>>>47K YKS-AYT-TYT MF TM TERCİH

12 ve Mezunlara Kritik YKS(TYT / AYT) Önerileri - Kitap Öneri ve Tavsiye

YKS(TYT / AYT) Mağdurundan Öneriler 2018 - Kitap Tavsiyeleri 2017 - 2018 - Öneriler -Çalışma Programı - YGS + MF

Biraz kendimden bahsedeyim. 1996 doğumluyum. Bu yıl mezundum yani. Anadolu öğretmen lisesi çıkışlıyım. Sbs lerde hiç çalışmadım , yakın arkadaşlarım fen lisesindeyken ben buraya geldim. Tabi bu durumdan ders almak taa ki bu yıla nasipmiş. 
Lise hayatımda da sadece yazılılara çalışarak ilk 3 yılı fiyasko geçirdim. Son yıl biraz moda girdim sayılsa da tahmin ettiğiniz gibi hedefim tıp için gerekli olan başarı sırasını yakalayamadım.Final dershanesine gittim 12de ve mezunken. 


Ygs 2014ten bahsedeyim biraz. Çalışmadığım gibi amaan ygs zaten kolay düşüncesiyle girdim sınava.Çevrem,ailem ben de dahil çok daha iyisini beklerken, sınavda art arda yapamadığım sorulardan olsun, ilk defa sınavın ciddiyetini sınav anında anlamam olsun, zaten bildiğim az bir yer vardı diğerlerini yapamamam gibi bildiklerimi de yapamamam olsun sınavdan çıktığımda (Allah kimseye yaşatmasın) çok kötüydüm. Resmen sayısal loto oynamıştım.Hiçbir şeyi hatırlamıyordum. 
Ve bu kadar kötü senaryoyla beklediğimden de kötü geldi.Mart ayında yıkıldı hayallerim. Ygs14:http://s18.postimg.org/i3mqgqbfd/ygs14.png 



Bu sıralamadan 15bine çekmek belki hayal değildi fakat ben hiç inanmıyordum. Ygs açıklandığı günden beri kendimi alıştırmıştım mezuna kalmaya. Fakat aradaki günleri lysye çalışarak geçirdim. (Bu yıl iyiki diyorum,iyiki geçen yıl lysye çalışmışım) Lysde temelim olsun bari diyerek yaptım bunu.Tabi mezuna kalma garantisiyle girdiğimden midir, çalıştığımdan mıdır bilmiyorum gayet rahat geçti özellikle fen sınavı. 
Ve gelen sonucada şaşırdım açıkçası. Bu kadar çekebileceğimi beklemiyordum. Lys14:http://s29.postimg.org/dvg0e3b4n/lys14.png

konunun ilk mesajını sürekli Güncelleyip Fizik,Matematik,Geometri,Kimya,Biyoloji,Türkçe,Coğrafya gibi hepsini kategorize edip ekliyeceğim. Yalnız çözdüğünüz,incelediğiniz,çevrenizden olumlu yönde duyduğunuz kitapları görüşlerinizle eklemeniz lazım.



Edit-2: kitaplara tek tek yorumları ekleyeceğim arkadaşlar.



Edit-3: resimler kaldırıldı.





Arkadaşlar kaynaklar için halen yeterli bilgi yok ama ben bu gün kaynak bilgilerini olabildiğince eklemeye çalışıcağım.







MATEMATİK





Acil Ayt Matematik





Orta-Zor









Bilgi Sarmal Ayt Matematik





Orta









Acil Tyt Matematik





Orta









Apotemi Trigonometri





Orta-Zor









Apotemi Türev





Orta-Zor









Apotemi İntegral





Orta-Zor









345 Tyt Matematik





Orta









Okyanus Tyt Master





Orta









Bilgi Sarmalı Tyt Matematik





Orta









Apotemi Problemler





Zor









Hocalara Geldik Ayt Soru Bankası





Orta













BİYOLOJİ





Palme A-B Biyoloji Soru Bankaları





Orta









Limit Biyoloji Soru Bankası





Orta









Birey C Soru Bankası





Zor









Limit Yayınları Tyt-Ayt El Kitabı





Orta









Bilfen Biyoloji Ayt Soru Bankası





Orta-Zor













GEOMETRİ





Acil Geometri 1-2





Orta









Birey B Geometri





Orta









Nitelik Geometri





Orta-Zor







Ekstremum Analitik Geometri





Orta-Zor













KİMYA





Palme A-B Kimya Soru Bankaları





Orta









Çap Kimya Fasikülleri





Kolay-Orta













FİZİK





Nihat Bilgin Fizik





Orta









Yayın Denizi Fizik Soru Bankası 1-2





Orta









Apotemi Modern Fizik Soru Bankası





Orta-Zor









Fizik Birey B





Orta









Fizik Çap Fasikülleri





Kolay-Orta









Fizik Karaağaç Fasikülleri(Yeni Basımlar)





Orta













DİL VE ANLATIM





Limit Türkçe El Kitabı





Orta









Birey B Türkçe





Orta









Limit Paragraf Klavuzu





Orta









Karekök Türkçe Soru Bankası





Orta









Yayın Denizi Tyt Soru Bankası





Orta









Limit Kronometre Paragraf Soru Bankası





Orta













DENEMELER





Endemik Ayt Matematik Denemeleri





Apotemi Ayt Denemeleri





345 Denemeleri





Acil Tyt Matematik Denemeleri





Yanıt Yayınları Sosyal Denemeleri


Ve beklenen sonuç. Arkadaşlarım, benim sıralamamda ki arkadaşlarım ytüdeki mühendislikler olsun, ftr olsun bir yerlere gittiler.Ben mezuna kaldım.Artık mezundum.Önümde tekrardan ygs vardı. 

Yazın ygs matematik çalıştım.Simetri 3 kitapta hallediyordu.Onu bitirmiştim.Açıkçası dershane başlayana kadar başka bir şey yapmamıştım ygs-lys adına. Sadece kitap okuyordum.Çünkü dershane başlayınca asıl tempoya girecektim,2 ay dinlenmek mantıklı geldi.Dershane başladı, sınıfta mezuna kalanlar arasında yani en iyi derece benimdi.Bu beni motive etti.Ve ilk defa dershanede tam verimle ilerliyordum.Yani şu şekilde.Hocayı tam dinle.Notunu al.Konu bitince hemen kitaplardan o konuyu bitir. 
Bu tempoyla nereden baksak aralık ayının ortalarına geldim. Artık nasıl diyeyim geçen yıl ki sorunlar yoktu.Hani gerçekten bilinç vardı.Çalışmalarımda olsun, sınavlarda olsun,derslerde olsun bilinçle yapıyordum ne yapıyorsam.Bu bilinç çok şükür son lys sınavına kadar kaybolmasada, az önceki bahsettiğim tempo aralık ayının sonunda bitmişti.Geçen yıla dönmüştüm artık dershanede dersler şamatayla geçiliyor.Hocalar dinlenmiyor.(Bunları söylememde ki amacım ister istemez olacak.2.yılın yorgunluğu galiba bu.Ben yaptım siz yapmayın) 
Fakat hiçbir denemeyi kaçırmadım,tam dinlemesemde dersleri de kaçırmadım. 
Benim konular bittiğinde ocak ayının sonlarıydı galiba.Tamamı bitene kadar konuların, bölüm denemeler çözüyordum.(Fem kapsül) Konular bittikten sonra tüm denemelere başladım. Femin ya 11li ya 13lü denemesiydi hatırlayamıyorum sayıyıda yeşildi. Bu da bitince rastgele deneme alıp çözmeye başladım. Kim ne önerirse teklisini alıp çözüyordum. Arkadaşlardan alıyordum.. vs 
Mart 15 geldi çattı. Bu sefer daha sakin, daha bilgili, daha inanarak girdim sınava. Çıktığımda gayet mutluydum (Allah hepinize nasip etsin) Tabi sonuçlar gelene kadar ders çalışamadım. Ve sonuçlar geldiğinde mutluluğum katlanmıştı. Ygs15:http://s3.postimg.org/yc2cqyowj/ygs15.png 

Şunu da belirtmek istiyorum. 20 Martta başladım ben lys çalışmaya.(Kesinlikle önermiyorum,çok daha önce başlamam gerekiyordu) Ha dershane gösterdiğinde bahsettiğim tempo dolayısıyla ilk konuları halletmiştim zaten. Fakat bildiğiniz gibi o konular zaten sınavın ilk sorularını içeriyor.(Üslü sayılar,köklü sayılar ..vs) 
İlk fiziği bitirmiştim hatırlıyorum,dershanedeki fizik hocam çok iyiydi.Onun defterinden çalışıp,yaprak test ve final sb çözdüm. Matematik konularını neredeyse hatırlıyordum integral hariç. Baştan sona yüzeysel bir tekrar olması için öneririm.(Okyanus) Fazla bir şey beklemeyin.Yani limit-türev-integral de iyi değilseniz bu kitabın dışında sağlam bir yayın çözün.Kimya gerçekten basit bir ders. Hepsi mantığıyla öğrenilecek konular.Organik hariç tabi.Ben organiğe mantık uyduramadım,ezber yaptım. Palme kimya tavsiye ederim güzel kitap.
Biyolojiye gelirsek ygsye girecek zaman zaten bitmiş oluyor(sistemler ne kadar yüzeysel olsa da).Genel bir tekrar yapıp,sistemlere yüklenmek gerekiyor lysye kadar. Ben sistemleri farklı hocaların notlarından çalıştım, palme,final,körfez,fem çözdüm.Hepsini değil tabiki fakat hepside yarıdan fazla çözülmüştür. Burada okul ders kitabı bulabilirseniz tavsiye ederim.Ciddi manada etkisini görürsünüz. Geometri ben hiç çalışmadım bu yıl.Kesinlikle derste dağıtılan yaprak testler ve denemeler dışında soruda çözmedim.Konuda bakmadım. Hem (Mf3) getirisi az diye, hem anlamıyorum diye. 
Lysye aynı güvenle girdim.Matematikte suratım düşük çıksamda sınavdan fenden yine gülerek çıktım. Tabi ikiside beklediğim gibi gelmedi. Matematik 8-9y bekliyordum. Fende çok daha iyi bekliyordum. :) Tabi sorularda sıkıntı yok.Benim hatırladıklarımla alakalı bu beklenti. Allah utandırmadı. Buna da şükür. Lys15:http://s21.postimg.org/7i8vmfp9z/lys15.png 

İmla hatası varsa affola. Bunların dışında merak ettiğiniz bir şey olursa konuya yazarsanız herkes faydalanır. Kıssadan hisse çıkaracak olursak bence mezuna kalmaktan korkmayın. İnşallah hepinizin gönlüne göre olur.Allah emeklerinizin karşılığını versin.. 
(Hatırladıklarımı çağırdım konuya)
Bir mezun hikayesi 180K>>>47K YKS-AYT-TYT MF TM TERCİH

Yorumlar

  1. Çözdüğün YGS denemelerinden yayın ismi verebilir misin ve ortalama kaç net yapıyordun, teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. şu an hangi bölümde okuyorsun?

    YanıtlaSil
  3. şu an hangi bölümde okuyorsun?

    YanıtlaSil
  4. Abi seninle nasil iletisime gecebilirim bu yil mezuna kalacagim 98 liyim ilk ygsvsiralamamiz ayni :)

    YanıtlaSil
  5. sizinle nasıl iletişime geçebiliriz deneyimlerinizi çalışma tekniklerinizi öğrenmek uygulamak istiyorum da

    YanıtlaSil
  6. ortalama bir günde ne kadar saat çalışıyordun sene başlarında

    YanıtlaSil
  7. lütfen cevap ver

    YanıtlaSil
  8. evet bende iletısıme gecmek isterim

    YanıtlaSil
  9. hangi blümde okuyorsun ve hangi dershaneye gittin

    YanıtlaSil
  10. Abi meraba ben bu sene 16-17 binden seneye kaldım aslında çok çalışıyordum hocalar da ümitliydi benden bir YGS ye girdim 33-34 bin geldi çok kötü oldum ama pes etmeyip çalıştım LYS ye 17'ye kadar çektim TM de 14 bindeydim ama tıp istiyordum Şu an dershaneye kayıt oldum mezun sınıfında en iyi derece bende ama işte bu sene gerçekten çok çalışmıştım ama olmadı ve moralim çok bozuk. Senin yazını okudum şimdi moral oldu bana ama işte :((( bu arada seni tebrik ederim belki de bu yazımı hiç görmeyeceksin ama inşallah seneye istediğim yere gidersem buraya yorum yapıcam başardım diye. Ve çok çalışacağım. Söz..
    Teşekkürler ����

    YanıtlaSil
  11. 20 küsürlerde kaldım bu sene.Seneye bıraktım istediğim hiçbir yer gelmediği için.neyse internette mezunlar ne yapmış diye ararken burayı buldum başta moralim bozuktu ama burayı okuyunca moralim biraz düzeldi ama geçen sene bu zamanlar olan heyecan stres vb.
    olumsuz etki yaratacak bir şey yok.seneye istediğim sıralama olursa burayı tekrar ziyaret edip kazandım yazacağım.
    Teşekkürler ayrıca devam ettiğiniz bölümde başarılar,iyi çalışmalar...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

EN ÇOK OKUNANLAR

YKS Kaynak Kitap Tavsiyeleri 2020 - Öneriler -Çalışma Programı-+MF + Fizik + Kimya + Biyoloji + Edebiyat TYT / AYT

YKS(TYT / AYT) Hedefi Yüksek Olanlar için Kitap Tavsiyeleri 2020 (İlk 5K ve Üst Sıralamalar İçin) MAT- GEO-FIZIK-KIMYA-BIYOLOJI-TÜRKÇE

YKS(TYT / AYT) Mağdurundan Öneriler 2018 - Kitap Tavsiyeleri 2017 - 2018 - Öneriler -Çalışma Programı - YGS + MF

ÇALIŞMAYA NERDEN BAŞLICAM ? VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK