YKS(TYT / AYT) Mağdurundan Öneriler 2018 - Kitap Tavsiyeleri 2017 - 2018 - Öneriler -Çalışma Programı - YGS + MF

Merhaba arkadaşlar. Geçen ağustos ayının sonundan itibaren sınava çalıştım ve şu sonuçları elde ettim. Başarılı olmuş bir öğrenciden ziyade 1 seneyi atlatmış bir öğrenci olarak kazandığım tecrübelere istinaden sizlere yardımcı olmak istedim. 




MF öğrencisiydim. Asıl hedefim Boğaziçi Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri bölümüydü. Bu nedenle YGS'ye kadar olan dönemde LYS'yi biraz boşladım. 
Aşağıya başlıca tavsiyelerimi yazacağım, bunlar dışında sorularınız varsa konu altına mesaj olarak yazarsanız cevaplamaya çalışırım. Özel mesaj atmanıza gerek yok. =) 


  • Bilgisayarı sık kullanan, lol, cs vb. oyun oynayan ya da dizi izleyen biriyseniz bilgisayarınızı toplayıp bir kenara koyun. Ders çalışırken lazım oluyor, haftada 1 gün dizi izliyorum vb. bahanelerle onu orda bırakırsanız başında saatler geçirirsiniz. Bu söylediğim hayatı bilgisayar olan arkadaşlar için geçerli. (uyanıp yatana kadar başında oturanlar, heh işte size diyorum.) 
  • YGS'ye kadar olan süreçte kendinizi sadece YGS'ye adarsanız s*çtığınızın resmidir. Konular son 3 ayda bitmiyor, bana güvenin. Şu dediğimi herkes diyor size biliyorum, tüm hocalar, tüm öğrenciler, herkes diyor. YGS konuları bitsin başlayacağım diyorsunuz siz de içinizden. Heh işte öyle demeyin. Ciddi ciddi arada bir s*ktir edin YGS'yi, dursun onun konuları 2 gün köşede. Oturun LYS konularından 1-2 tane bitirin. BAK YİNE İÇİNDEN YGS KONULARI BİTSİN YAPICAM DEME. DİNLE BENİ. 
  • Düzenli ve programlı bir insansanız, hangi konuyu hangi gün bitireceğinizi, hangi haftadan itibaren sadece deneme çözmeye başlayacağınızı vs. planlamaya çalışıyor olabilirsiniz. Sakın ha oturup da Excel'de renklendirilmiş çizelge hazırlamaya, daha önce donanımhaber'de paylaşılmış hazır tabloları kullanıp da kendinize çizelge hazırlamaya falan kalkmayın. Benden söylemesi. Bir perşembe günü eve gelirsiniz, YGS'den 2 konu bitirme umuduyla; oturursunuz bilgisayarın başına program yapacağım diye, akşam saat olur 10 siz hala program yapıyorsunuz. Bak yapma şunu işte, yaz defterin son sayfasına pzt şu salı bu diye, yeter, abartma. 
  • Bu sene bu dershane işleri nasıl bilmiyorum ama, eğer hala FEM diye bir dershane varsa, heh işte ona sakın gitmeyin. Özelini demiyorum, ona da kötü diyorlar gerçi ama ben özel olmayanı diyorum. ONA GİTMEYİN. 10 hocadan 1'inin anlattığı konudan haberdar olduğu, camiye namaz kılmaya gezi düzenlenen bir kurum bu. Aklınız varsa uzak durun bu dershaneden. Kayıtlıysanız bırakıp paranızı geri isteyin, başka dershaneye gidin. Bu kadar diyorum. (tabii bu söylediklerim ilk 100'e oynayan derece sınıfı öğrencileri için değil. onlara ayrı muamele var.) 
  • Aklıma gelen son şey ise, bu mesajı okuduktan sonra bir daha donanımhaber'e girmeyin. Şu forumda harcadığım zamanda 3000 soru daha çözerdim, belki 20 bine girerdim. Değmez. İnternet YGS/LYS öğrencisinin yardımcısı değil, düşmanıdır. 

Dipnot: 11. sınıf olup da okuyan varsa sizlere tavsiyem yazın YGS Matematik ve Geometri öğrenin. O matematiği öğrenip yeterli soru çözmek için okulla beraber başlamak yetmiyor malesef. Ayrıca şu blogları da eğer okuyorsanız bilin ki orda yazan her şey doğru değil. Oturup da yazınızı ygs sosyal, türkçe çalışarak geçirmeyin. O bilgiler uçup gidiyor. 

Ekleme: 


    Aklıma gelen diğer 1-2 şey: 
  • Geometri konularını bitirdikten sonra karma testler/denemeler çözün. Konu konu çözünce konuyu bildiğiniz için yapacağınız şeyi direk düşünüyorsunuz. Asıl olay konuyu bilmeden çözüm tekniğini görebilmek. 
  • Kimya için FEM'in beyaz soru bankasını almamanızı öneririm. Gereksiz kasıntı sorular içeriyor. Çözmesi de keyifli değil, asit-baz sorularına 2 satır yer bırakmışlar. Kimya kaynağı olarak Palme öneririm. 
  • Eğer istek olursa kitap önerilerinde de bulunabilirim ders ders. Kullandığım kitapları yorumlayabilirim. 
  • Kaynak

Yorumlar

  1. yazı rengini değiştirsen, okunmuyo böyle çünkü

    YanıtlaSil
  2. kardeşim yazı için teşekkür ederim mailini faceni vs bişeyini verirsen özelden konuşmak çok daha iyi olur.

    YanıtlaSil
  3. okudum teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. hocam 11. sınıfta bir temel liseye geçtim. 1. dönem iyiydi fakat 2. dönem boka sardı (çeşitli sebeplerden) sınıfı zorla geçmeye falan döndü iş.. dolayısıyla misal kimyadan denge, hız vs sıfırım.. halimi anladın genel olarak.

    ygs sınavı bana kalırsa tam bir algı şevk kırma operasyonu. lys de çıkacak konular belli iken bazı konulardan soru gelmeyebiliyor (geçen sene atışlar ve serbest düşüşten soru gelmedi..) ygs deyse önünüze gelecek kağıdın normal soru kalıplarından da uzak (sınav formatı belli zaten, genel yetenek,,konu yok) posta gazetesinin bulmacasına benzer bi şey olma ihtimali var.. geçen senekine baktım cidden bu ne falan oldum.. dalga geçer gibiydi özellikle matematik bölümü..

    iyice asabım bozulmaya başladı.. ne çalışsam bilememekle birlikte ne olacak onu da iyiden iyiye kaybetmeye başladım.. organik çalışıyoruz dönemce, tepkime hız vs de anlatıldı diyelim (nasıl yetişecekse ..) hallolmayacağı belli (kimyadan örnek veriyorum sürekli neyse) seneye mezun olup dershaneye gittim diyelim, nolacak.. ne değişecek.. yetişecek mi.. (plan program yapılmalı o kesin)

    iyice amacımı, ilgilerimi kaybetmeye, ben mükkemmeli (kendimce, hedeflediğim bölümler ideallerim var..) başaramayacaksam toplumda istediğim yere gelemeyeceksem ölmemin ne farkı var falan gibi kafalara girmeye başladım..

    şimdiden böyle saçmalamak pek doğru değil, ve çalışmaya çalışmalıyız hepimiz en azından ama bana söyleyeceğiniz, öneteceğiniz bi şeyler vardır muhakkak..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

EN ÇOK OKUNANLAR

YKS Kaynak Kitap Tavsiyeleri 2020 - Öneriler -Çalışma Programı-+MF + Fizik + Kimya + Biyoloji + Edebiyat TYT / AYT

YKS(TYT / AYT) Hedefi Yüksek Olanlar için Kitap Tavsiyeleri 2020 (İlk 5K ve Üst Sıralamalar İçin) MAT- GEO-FIZIK-KIMYA-BIYOLOJI-TÜRKÇE

Bir Mezun Hikayesi - TYT / AYT Kaynak Kitap Tavsiyeleri 2019 - 2020 - Öneriler -Çalışma Programı-YGS+MF

ÇALIŞMAYA NERDEN BAŞLICAM ? VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK