Netlerim Yükselmiyor & Sınavı Yetiştiremiyorum

Netlerim Yükselmiyor & Sınavı Yetiştiremiyorum


Merhaba, bu soruyu çok aldığım için bu konu hakkında birkaç şey söylemek istiyorum. Belki de hepiniz netler konusunda sıkıntı yaşıyorsunuz. O yüzden bu yazının yararlı olacağını düşünüyorum. Haydi sorunlara göz atalım.

Bu yazıda;

  1. Çalışıyorum ama netlerim yükselmiyor
  2. İstediğim netlere ulaşamıyorum
  3. Netlerim çok oynuyor
  4. Sınavları yetiştiremiyorum sorunlarının çözümleri üzerine konuşacağız.

İstediğim Netlere Ulaşamıyorum / Çalışıyorum ama netlerim yükselmiyor

Eğer planın YGS'ye 1 ay kaldığında bütün YGS konularını (hatta birkaç önemli LYS konusunu da) bitirmek ise şuan istediğin netlere ulaşamamanın nedeni konu eksiğinin olması. Buna bir de konusunu bitirdiğin halde çözemediğin sorular eklenince hedefindeki netten iyice uzaklaşıyorsun.

Peki bu sorunu nasıl çözeceğim?

Şuan için yapman gereken şey sabretmekve bu durumun moralini bozmasına izin vermemek. Konular bitmeye yaklaştığında netinde birkaç sayılık bir yükselme olacak. Ama asıl yükselişi soru çözme ayı(YGS'ye 1 ay kala) başladığında göreceksin. Bir örnek vereyim, sene başından itibaren 5 ay boyunca netlerimin çok yakın olduğu, ders hocamın onu asla geçemeyeceğimi söylediği bir arkadaşım vardı. Üstelik  sınava 2 al kaldığında beni geçmeye başlamıştı. Bu durumun nedenini biliyordum; Ben konu çalışırken o bitirdiği her konudan bolca soru çözüp öyle diğer konuya geçerdi. Ama sana tavsiye ettiğim gibi; sabrettim. Son ayda ben soru çözmeye başladıktan sonra o beni bir daha hiç geçemedi, hatta bazen aramızdaki fark 15 nete kadar çıkıyordu. :)
Eğer sen de konuyu ve konu testlerini bitirdikten sonra hemen soru bankasından 6 test çözüyorsan çalışma stilini değiştirmeni öneririm. En azından sınava 1 ay kaldığında konuları bitirmiş olacak şekilde ayarla kendini.

Netlerim Çok Oynuyor

Bu sorunun nedeni de her denemeye farklı bir psikolojide girmen. Ama bundan da önemlisi her denemede farklı konulardan soru sormaları. İlk konuların olduğu deneme ile son konuların ağırlıklı olduğu deneme arasında 15 20 net fark olabilir. Bir başka durum da bir sınavda Türkçe, başka bir sınavda Sosyalin kötü gitmesi; "Şu matematik de iyi gitse sınavım çok iyi olacaktı" diyor musun? Ben çok söylerdim :) Ama hiçbir zaman hepsi birden iyi gitmez.
Yine, son bir ayda "full soru çözme" planını devreye soktuğunda denemeler arasındaki fark o kadar çok olmayacak. Üstelik, yetiştirememe gibi bir sorunun varsa o da hallolacak. Ben mesela sınava 15 gün kalana kadar çoğu denemeyi yetiştiremezdim ama sınava iki hafta kala sorun kendiliğinden çözülmüştü. :)

İyi Çalışmalar!

Kaynak : SinaviYerim

Yorumlar

EN ÇOK OKUNANLAR

YKS Kaynak Kitap Tavsiyeleri 2020 - Öneriler -Çalışma Programı-+MF + Fizik + Kimya + Biyoloji + Edebiyat TYT / AYT

YKS(TYT / AYT) Hedefi Yüksek Olanlar için Kitap Tavsiyeleri 2020 (İlk 5K ve Üst Sıralamalar İçin) MAT- GEO-FIZIK-KIMYA-BIYOLOJI-TÜRKÇE

Bir Mezun Hikayesi - TYT / AYT Kaynak Kitap Tavsiyeleri 2019 - 2020 - Öneriler -Çalışma Programı-YGS+MF

YKS(TYT / AYT) Mağdurundan Öneriler 2018 - Kitap Tavsiyeleri 2017 - 2018 - Öneriler -Çalışma Programı - YGS + MF

ÇALIŞMAYA NERDEN BAŞLICAM ? VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK