KITAP ONERILERI - NELER ÇÖZÜLMELİ - FEM BILFEN KAREKOK FINAL BIREY UCDORTBES

lys kitapları ile ilgili görsel sonucu

Arkadaşlar Hepinize kolay gelsin merhabalar uzun bir yazı olacak ancak umarım faydalı olur. o düşünceyle hazırlamıştım zaten önerilere ve eleştirilere açığım okuduğunuz için teşekkürler yorumlarınızı bekliyorum. 
YGS yi en aşağıya yazacağım yavaş yavaş düzenliyorum. 

hiç bir şekilde bu yazıyı bu seneki sınavla bir tutmayalım hiç kimse ne olacağını bilemez sonuçta... 


önemli olan mezunlara veya ilk defa sınava hazırlanacak olanlara kitap seçimi ve çözümü konusunda yardımcı olabilmek. 


Fen Bilimleri hakkında hiç yorum yapmıyorum çünkü bizim burada fen bilimleri satılmıyor satılıyorsa da öyle gözüme gelmedi henüz ve dershanesi var burada ama sadece adı var yani kaynak olarak da arşimet dağıtıyorlar diye biliyorum onun için fen bilimleri hakkında bir şey diyemeyeceğim maalesef... 


Geometri YGS-LYS 


Deneme olarak şunu net bir şekilde söyleyebilirim zorlanmak istiyorsanız az da olsa deneme sınavlarındaki kadar, tereddütsüz gidip KAREKÖK alabilirsiniz üstüne üstlük çözümlü bir kitap yani sıkıntı da çekmezsiniz çözdürmekte  FEM KAPSÜL de o kadar zorlamamışlar neredeyse hiç zorlamamışlar(kareköke göre), vakit kaybı olarak adlandırabileceğimiz bir kitap ancak şu unutulmamalıdır ki fem olduğu için kitapta mutlaka iyi ve kaliteli sorular var ancak az... FEM LYS 4 lü nün de kaliteli soruları var. 6 lı da çözülebilir ancak 4 lü daha kaliteli. PALME nin geometri denemesinin başlarda öğrenciye tuzak gibi kendini sevdirerek yaklaşması ve ilerleyen denemelerde zorladığını hissettirmesi ve bazı denemelerde de ZAMAN a kafa tutması gibi özellikleri var bizi gerçekten yoracağa benziyor ilk denemelerde olmayabilir ama sonlarda olabilir. FİNAL çözmedim çözeni de duymadım varsa çözen arkadaşlar yorumlarını bizden esirgemezler herhalde  . KÖRFEZ in matematikten ziyade Geometri denemeleri çok sağlam bize baya yarar sağlıyor. değişik hormonların çalışmasını sağlar yani  . sizi bazen sıkıntıya sokabilir dikkatli olmak gerekir. :D 


kitap olarak 11. sınıf müfredatında yani dörtgenlerde FEM S.B. nın o bölümü çok iyi ama genel anlamda zor bir soru bankası sanırım sonunda BULDUM. Final in Bu Kitabı gerçekten çok iyi kalın hatta belki çok kalın kabul ediyorum ama çok zor denebilecek sorular var bakışınızı çok çeşitlendirir yani. Bir de mesela şu vardır hiç duydunuz mu bilmiyorum ama FEM in geometrisinde önce bakarsın sorunun ötesini felan görürsün ondan sonra varsa işlem yaparsın yoksa zaten direk işaretler geçersin ama asıl mesele görmendir, FİNAL de ise öyle değildir aralarındaki ciddi farklardan biridir FİNAL de bakarsın soruya sana hemen işlem yaptırır hem işlem yaparsın bir aşamaya gelirsin çıkmaz sonra ufak bir zıkkım çizgi(usandığımdan dolayı böyle diyorum) sorunun çözümünü getirir ama yine işlem yaparsın ama asıl mesele işleminin doğru olmasıdır(matematiksel anlamda değil sayıları yerli yerinde ve mantıklı şeylere dayandırarak). Ben işlem yapmayı sevmediğimden geometride bilhassa, bu yüzden fem i daha çok tercih ediyorum ancak finalin hakkını yememek lazım onlarda işlerinin hakkını veriyorlar. Onun dışında kolay olmasın zor da olmasın orta ve üstü olsun diyen arkadaşlar için güvender iyidir ayrı ayrı hem ygs si var hem lys si var onu çözebilirsiniz forumda "SINAV yayınları" için iyi diye bir muhabbet vardı ama sonrasını takip edemedim bilen arkadaşlar varsa yardımcı olabilirler, BİREY B geometri kitabı test sayısı olarak çok iyi yani bazen aşırıya kaçtığı da oluyor. Onun da yine "bir adım ötesi" soruları çok çok iyidir o kitapta zor değil aslında ama genel olarak her seviyeye uygun testi ve soruları olan bir kitap o kitabın sadece bir adım ötesi testlerini çözmenizi tavsiye ederim kitapçılar bu konuda yardımcı olurlar diye düşünüyorum. Temeli zayıf olan arkadaşlar ya da tam oturtmak isteyen arkadaşlar ya da tekrar için olur, kitap lazım diyen arkadaşlar için FEM SİMETRİ çok iyidir size öğretir ama sadece geçici bir etki yapar sebebi aslında tüm dersler için geçerlidir, geometrinin burada ayrılan tarafı ise ne kadar çalışırsanız o kadar hızlı olmanızdır yoksa diğer derslerde de konuyu çalıştığınızda o da geçici süre size öğretmiş olur sizin soru çözmenize bakar sonrası. SİMETRİ den sonra hangi kitabı çözmeli derseniz hangi amaçla o kitabı çözdüğünüze bağlı yukarıdakiler yardımcı olur umarım yine de dediğim gibi sorulara açığım amaç yardımcı olmak. PALME nin A ve B si var düz analitik olmayan onda da yine çeşitli sorular var ama sizi bir tık ileriye taşır mı bence taşır çünkü boşa soru yazmayan bir yayınevi PALME 


Analitik Geometri kısmı için konuyu hiç bilmiyor olsanız da az biliyor olsanız eğer konuyu öğrenmekse amacınız kitap aramaya gitmenize gerek yok direk olarakKAREKÖK MPS ANALİTİK GEOMETRİ kitabını alabilirsiniz. çok detaylı bir şekilde anlatmış çok da anlaşılır bir şekilde anlatmış aynı zamanda, mesela koniklerde çok çeşitli soru tipleriyle karşılaşıyoruz konikler için bu kitapta neredeyse(istisnalar dışında) bütün soru tipleri gayet güzel açıklanarak çözülmüş. bu kitabı çözmeniz size çok şey katacaktır. bunun yanındaBİREY B KONU ÖZETLİ SORU BANKASI var çok ince denebilecek bir kitap konu özet kısmı çok az değinmediği bilgi sayısı bir hayli fazla kitabın en güzel kısmı " bir adım ötesi" sorularının olması eğer o soruları siz hocaya götürmek yerine kusana kadar uğraşmayı seçerseniz o zaman çok çok daha fazla şey kazanırsınız ancak onlarla uğraşabilmek için öncesinde biraz soru çözmüş olmanız gerekiyor ki onları çözebilesiniz analitik geometri den soru kaçırmak istemiyorsanız bu iki kitabı çözmeniz yeterli olabilir öncelik bence karekök e verilmeli ama   . 


Matematik LYS için; 


deneme de FİNAL in denemesi biraz kasıntıydı (karekök ve fem e göre) yani mat adına zor bir deneme ile karşılaştım diyemem eğer karşılaşan arkadaşlar varsa kitap isimlerini bekliyoruz   . sonradan farkettiğim bir kitap var o da PALME... çıkmış soruları çok iyi analiz etmişler ona göre kitabı hazırlamışlar güzel de olmuş deneme kitapları arasında en iyi si diyebiliriz ancak şöyle önemli bir nokta var; deneme kitaplarını ne zaman çözeceksiniz eğer ki ygs den sonra ise bunları aşağı yukarı sizde farkedersiniz ama ygs öncesi çözecekseniz bu yorumlarla çelişebilirsiniz, mezunların sıkıntı yaşayacağını sanmıyorum ama yeni hazırlananlar sıkıntı yaşayabilirler karekök,fem,körfez gibi kitaplarda ancak bu normaldir takılmayın sizi tecrübelendirir... onun dışındaa.., körfezin deneme kitabında ilk 3 ü çok iyi sonrası boş başkada bildiğim ve test ettiğim deneme kitabı yok ancak bilen arkadaşlar varsa paylaşabilirler 


soru bankası olarak PALME kalından uzak durun dememin sebebi hatalı sorusu var özellikle türev ve integral de Aslında genel anlamda çok iyi bir kitap her düzeyde soru var içerisinde kalınlığı insanın gözünü korkutuyor kabul ediyor ancak çok soru çözmek gerektiğini biliyoruz hepimiz burada 2 önemli nokta çıkıyor karşımıza ya fazla kaynak çok soru ya da fazla kaynak daha çok soru, sıkıntı; kalın kitapları çözmenin vakit alması ve o kadar vakti programlamada o da zaten başarı demek  . Final in mavi kitabı var ( Bu Kitap evet) bunu ilk kitap olmamak şartıyla çözebilirsiniz çok sağlam soruları var arada terletiyor temeliniz sağlamsa iyiyseniz alabilirsiniz, fem mat-2 yi zaten çözün yani, ilk çözeceğiniz kitap olabilir  , ve tabii ki hakkı yenmeyecek derecede önemli bir kitap fem olduğu için demiyorum güzel olduğu için diyorum KAREKÖK s.b.içinde hiç hatalı soruyla karşılaşmadım o kadar çok soru var ki her konudan yani sadece onu çözseniz ,mesela a konusunu oradan çözseniz tamamen konuyu kavrarsınız ancak bir de master kısmı vardır o konunun, bunu da sizin tamamlamanız gerekiyor...bu da ilk çözeceğeniz kitap olabilir seçim sizin  önerisi olan arkadaşlar beklenti içerisindeyim BİREY B, hatalı sorusu çok çok çok az olan bir kitap çok kalın parçalayarak çözmeniz tavsiyedir :D çünkü ben öyle yapmıştım :D çok güzel soruları var kırtasiyeden ya da arkadaşınızdan sadece bir adım ötesi sayfalarını fotokopi çektirin çok iyi olur ya da hepsini de çözebilirsiniz sıkıntı değil :D burada önemli olan nokta bence şu; çok kitaptan çok soru çözmek bu da biraz zaman sıkıntısı yaşatabiliyor bu nedenle hangi kitaplara veya hangi konulara ağırlık vereceğinizi iyi seçmeniz gerekiyor  Bir de aklıma şey geldi şimdi şaka yahu :D ESEN ÜÇ RENK geldi aklıma şimdi kitap gerçekten moral bozmak için yazılmış bir kitap ben bu kadar zor sorunun bir kitapta toplandığını daha önce görmemiştim kendini yetkin görenler bir el atmayı deneyebilirler :D 



Fizik LYS 


Kapsüller genel anlamda her derste olduğu burada da basite kaçıyor.. aslında basit değiller zor soru olmadığı için basit kabul ediyoruz yani ölçücü değil :D. KAREKÖK'e baktığımızda ise biraz daha kaliteli sorularla karşılaştığımızı hissediyoruz ve bir de tabii ki FİNAL'inŞu Serisi Var. bu seri genel olarak piyasada daha fazla kaliteli soru bulunduran serilerden hangi bölüm olursa olsun bu seriden birini kullanabilirsiniz  


Soru Bankası olarak şunları rahatlıkla söyleyebilirim, FEM s.b. sini çözün bazen konularda uçurmuşlar soruları ama gayet sağlam bir şekilde hazırlanmış kitap çözülebilir saçma olarak gördüğümüz sorular var ama o sorularda öğrenciye çok şey katıyor yani zorlansanızda bence çözün ve bu kadarda çıkmaz demeyin ne olur olmaz  , BİREY B(zor olanı yani) çok zor değil ancak bakıp geçtiğiniz yani bakarak çözdüğünüz soru sayısı hafife alınamayacak derecede  iki elin parmağını geçmeyecek sayıda hatalı sorusu vardı, çözülüp çözülemeyeceği size kalmış ama fem e gidiyorum fem çözdüm birey çözmek farklı bir bakış açısı getirdi bu net, GÜVENDER LYS soru bankası diğerlerine göre ince bir kitap ama kendi içinde yetkinliğe ulaşmış, zor soru sayısı az öğretici soruları aşırı derecede fazla ve yine maalesef bunda da çok az da olsa hatalı soru var, UĞUR yayınları fizikte bazen çok uç sorular sorabiliyor ve aynı zamanda uğur yayınlarında sorular bazen eksik olabiliyor bunu diğer dershane öğretmenleri eleştirebiliyor ancak çok değişik yaklaştığını yok artık dediğinizi çözdükçe farkediyorsunuz  , FİNAL grubunda Bir de Tabii ki Bu Var. ve bu seri her derste sizi iyi yerlere getirir diye düşünüyorum maalesef bu gruptaki kitaplarda kalın arkadaşlar elden gelen bir şey yok  MALTEPE Fizik var mesela bunların dışında çok az kişinin bildiği ve çözdüğü bir kitap bende tamamını çözmedim zaten ancak sordukları sorularla sizi her yönünüzle size analiz ettiriyor diyebilirim güzel soruları var yani 



Kimya LYS 


deneme olarak sadece karekök çözdüm 20 li onun da hepsini değil  o kitap iyi kıyas edecek bir şey olmadığı için tek kelime yani iyi  


kitap olarak, güvender lys olabilir organik soruları çok iyi özellikle, fem s.b. de olabilir onun da yine çok sayıda sorusu var kimya için kendi düşüncem 10 a yakın soru organikten geldiği için fazla kaynaktan soru çözülmesi gereken bir ders değil diye düşünüyorum(not: <= yanlışsa düzeltilmesini isterim  ) organik kısmına gelince nereden çalışabilirsiniz bilmem ama soru çözeceğiniz yer kesinlikle palme organik kimya kitabı olmalıdır ve gayet tatmin edicidir. unutuyorum vesaire gibi durumlar söz konusu ise gidip fem organik kimya el kitabını alabilirsiniz o da iyi anlatmış en azından yanınızda durdukça belki tekrar edersiniz  


Son Olarak Biyoloji 


deneme olarak ygs kısmında kapsül den nefret etmiştim aşırı derece de saçma hazırlamışlardı "zaman" da terim açıklanırken "kapsül" de açıklanmıyordu vesaire bir sürü şey... onun için kapsül çok az çözdüm ön yargılı bir kişi olarak yorum yapmak istemem  onun dışında final in 30 lu denemesini alıp çözebilirsiniz çok iyidir kendisi, karekök yine alıp çözebilirsiniz, palme bir aralar çok çıktı ve bende o konuyu biraz olsun araştırdım onada 

Buradan ulaşabilirsiniz, 

kitap olarak; kesinlikle palme a,b,c yi alın çözün çok derinlemesini işleyen bir yapısı var ve bu biyoloji de çok işe yarar genel olarak biyoloji en çok sıkıntı yaşanan ders diyebiliriz bu anlamda bunu aşmak için gereken şeylerden en önemlisi biraz isteyerek ve severek yaklaşmak okumak anlamak ve çözmek, bir başkası ise farklı yerlerden çalışıp farklı yerlerden çözmek çünkü ösym nin bıraktığı açık kapı nedeniyle bilgiler farklı kaynaklarda farklı yorumlanıyor ve bu da fazladan bilgiye veya yanlış bilgiye veya gereksiz bilgiye yol açmış oluyor bu nedenle farklı kaynaktan çalışırsanız hangi bilgilerin ortak olarak bulunduğunu ve hangisini alıp almayacağınızı siz seçmiş olursunuz ki bu sizin büyük bir kazancınızdır. 

eğer biyolojide yetkin olduğunuzu düşünüyorsanız hem tekrar amaçlı hem de kendinizi sınamak için gidin körfez ygs-lys s.b. yi alın, ince sanki tekrar için hazırlanmış bir kitap, kendinizi biyoloji de yetkin görmüyorsanız da tekrar amaçlı olarak yine o kitabı alıp çözebilirsiniz, biyolojide gücender den uzak durmanızı tavsiye ederim ifade yanlışlığı aşırı derece de olan bir kitap maalesef, ve şunu da unutmadan söyleyeyim eğer palme mi fem mi diye aklınıza bir soru gelirse bu istisnai bir sorudur çünkü bunda birini seçmemek zorundasınız yani cevap ikiside olmalıdır sebebi ikisinin aynı konulara farklı, güzel ve çok sağlam yaklaşmasıdır bence ikisini de çözün... ve bir diğer güzel kitap ta final in fıstık yeşili rengindeki kitabı kalındır kabul ediyorum ancak bildiğinizin bilgiyi her yönüyle ölçer size sizin hangi noktada olduğunuzu gösterir 

Not: arkadaşlar okuduğunuz için teşekkürler benim üni ve fakülte hedefinin tutması çok zor bir ihtimal ama olan bir ihtimal olduğu için çalışıyorum çünkü ya tutarsa diye düşünüyorum ancak eğer ki olmadı ya da oldu hiç farketmez seneye kalan diğer arkadaşlar için ve 12. sınıf olanlar için belki yardımcı olurum diye düşündüm ve o nedenle konuyu açma gereği hissettim. ve de benim de karar kılamadığım noktalar vardı onlara da sizle beraber karar kılmak istedim mesela kimya geometri fizik matematik gibi derslerde 

a) kimya daki düşüncem yanlış mı? hangi kaynaklar çözülmeli yanlışsa? ve deneme olarak hangi kitap? 
b) geo da zor s.b. var mı varsa hangisi? 
c) fizik için öneriniz var mı? 
d) matematik için öneriniz var mı? 

şu an denemeye gideceğim özellikle matematik de fasiküller için de deneyimlerimi yazacaktım ancak sürem kalmadı ve yazıyı daha fazla uzatmak istemedim en kısa zaman da onun için de bir şeyler yazacağım teşekkürler bekliyorum  sürç-ü lisan etti isek affola 

Yorumlar

  1. ben bireyin geometrisinin b sinde zorlandım bayağı. hocam dediki birey b yi fen liseleri ders kitabı olarak kullanıyor. anlayacağın orjinal sorular var

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

EN ÇOK OKUNANLAR

YKS Kaynak Kitap Tavsiyeleri 2020 - Öneriler -Çalışma Programı-+MF + Fizik + Kimya + Biyoloji + Edebiyat TYT / AYT

YKS(TYT / AYT) Hedefi Yüksek Olanlar için Kitap Tavsiyeleri 2020 (İlk 5K ve Üst Sıralamalar İçin) MAT- GEO-FIZIK-KIMYA-BIYOLOJI-TÜRKÇE

Bir Mezun Hikayesi - TYT / AYT Kaynak Kitap Tavsiyeleri 2019 - 2020 - Öneriler -Çalışma Programı-YGS+MF

YKS(TYT / AYT) Mağdurundan Öneriler 2018 - Kitap Tavsiyeleri 2017 - 2018 - Öneriler -Çalışma Programı - YGS + MF

ÇALIŞMAYA NERDEN BAŞLICAM ? VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK