28k ->> 6968 Bir mezun hikayesi - tavsiyeleri ... TYT/AYT


Beni sıralamamdan dolayı dikkate almayacak olabilirsiniz ama emin olun size yardım etmek istiyorum ve hedeflerim daha yüksekti ama sınav anında olmadı .. Sizlerin halini benden daha iyi anlayanı az bulursunuz söyleyeyim :) Her soruyu bu başlıkta sorabilirsiniz.

 Library tumblr ile ilgili görsel sonucu

Geçen yıl çok fazla ygs çalıştım ama 22k yaptım malesef ve lys'de inanılmaz eksiğim vardı ve kapatamadım . Fizik ve geometrim çok kötüydü . 1 kitap bile bitiremedim . Geometride üçgenlerden sonrasını bilmiyordum . Karekök ve endemik geometri almıştım ama dediğim gibi çözmedim .. fizikte 11. Sınıf manyetizma konuları o kadar büyüdü ki gözümde bitirmek imkansızdı .. Şimdi geçen seneki sonucumuza bakalım :







Türkçeden 2 deneme kitabı bitirdim ve çok hızlı çözdüm , yaklaşık 30 dk . Denemelerden emeğimin karşılığını alamadım ilerleyen kısımda tavsiye vereceğim bu konuda .

Sosyal iyi geldi diyebilirim . Son gün felsefeden 2 soru yakalamıştım .

matematik beni yıktı geçti . Ne yaptığımı bilemedim ve böyle bir sonuçla karşılaştım . Çünkü hazırlıksızdım .

Fen çok kolaydı ama dikkatsizdim . Aman siz siz olun fene hep dikkat edin .

Sonuç olarak berbat bir tablo . Hedefim sadece tıptı . Fazlası değil ...

Lys'de çekemeyeceğimi biliyordum ve son zamanlarda sadece mat denemesi çözdüm 45-55 net /80 soruda yapıyordum çıkmış sorularda bile .

Fizik zaten çok pertti tek şansım çok kolay sormalarıydı . Neyse fazla uzatmayayım sonuç şu :







50-60k yapan adam matta beni geçmiştir geçen sene ... fazla girmeyeyim .

****************************************

Önemli kısım burda başlıyor .



yeniden Başlamak

Herkes sonuçların açıklanmasını beklerken benim aklımda her zaman mezuna kalmak vardı . Sonuçların açıklandığı gün ders çalışıyordum hatta .

Üzülecek veya gezecek zamanım yoktu . Hedeflerimi yükseltmiştim ve çok çalışmalıydım . Cerrahpaşa istiyordum o zamanlar .







Sınavdan yaklaşık 20 gün sonra galiba arkadaşımla kütüphaneye gitmeye başladık . Sürekli "geometri birey b " çözdüm .çünkü geometri erken halledilmeli yoksa son vakitlere kalınca es geçilen bir ders oluyor . Ygs palme kimya fizik biyoloji bunları 1'er haftada bitirdim yaz aylarında .tabi bazı konular yine de kalmıştı .

Sonuçlardan 1 ay kadar sonra dershaneye yazıldım . Sürekli geometri ve matematik sorularımı götürüyordum hocalara . Yaklaşık 1 ayda " birey b geometri "nin 1/2si bitmişti . Müthiş gelişmiştim.

Şu yks sonucunu da atayım da öyle konuşalım :







Ben gece çalışan bir insanım hem de deli gibi . Hatta ilk zamanlar yani sonuçların açıklandığı aralar 4e kadar uyumaz olmuştum . Sürekli ders çalıştım . Her seferinde istikrarlı olmam gerektiğini aklıma getirdim . Sonraları gece 2ye kadar çalışır olmuştum .

Dershanede geçirdiğim zaman diliminde derslerden verim alamadım . Ben konulara kendim çalıştım hep . Hocalar kulağıma çok az çıtlatmalıydı sadece ama lisede zaten az çok öğrenmiştim bütün konuları . Sadece sağlam temele oturtmak için kitaplar bitirdim . İlk dönem tüm derslere girdim ama dediğim gibi ilerlememi kendi çabamla kaydettim .

İkinci dönem nerdeyse hiç derse girmedim hatta biyo hocası değişti son 2 ay ama hiç dersine girmedim .

İlk dönem bitip 1. Aya girdiğimizde matematik - geometri - türkçe- fizik tamamdı .

Matematikten 345 ygs sb - lys sb - apotemi problem , türev, integral fasikülleri

Geomteriden birey b 'yi

Fizikten nihat bilgin sb

Türkçe bilgi sarmal sb bitirmiştim



Dershane denemelerinde ve tg denemelede 105-115 net bandındaydım .



Matematik geometri tamam olduğu için geçen senelerden kalan denemelerimi ve yeni denemeleri çözmeye gayret ediyordum .



Ama benim başka sıkıntılarım vardı : fizik ve biyoloji . Fizikten çok korkuyordum bu yüzden apotemi tyt ayt sb'Nı sürekli olarak çözdüm . Yaklaşık 20 günde kitabı bitirmek üzereydim . Sonra nihat bilgin denemelerini çözdüm . Ayrıca manyetizma konusunu hiçbir kitap ve hocadan anlamazken esen manyetizma ve alt. Akım fasikülünden mükemmel öğrendim .

Biyolojide ayt kısmına hiç bakmamıştım palme biyoloji ve limit sb bitirdim . Biyolojiye ne kadar çalışsam da yapamadım ama dikkatsizlikten dolayı oldu orası ayrı mesele.

Mayıs ayında artık denemeler ve bazı soru bankaları üzerinden ilerledim .Konular 95/100 bitmişti . Sadece deneme çözmek doğru değil, son tekrar soru bankaları bazı ayrıntıları hatırlatır . Bu süreçte çözdüğüm her şeyi altlarda yazmayı planlıyorum .

**************************************

Geçen zaman ...



Arkadaşlar aklınızdan çıkarmayın : İstikrar = Başarı . Bu kadar basit . Ben bu aylarda 7-8 saat çalışıyordum . Çalıştığım şey geometri daha önce belirttim . Sonra matematik . Eğer temeliniz varsa siz de böyle ilerleyin ama yoksa daha fazla dikkat edin ve daha çok çalışın . Sürekli konuları öğrenme yoluna bakın ve sürekli soru tipi görmeye çalışın ama bakın basit demiyorum daha çok çalışmak zorundasınız .

2. Ayda işin içine ygs fizik kimya biyoloji palme sb'leri girdi . Her birine 1 hafta ayırdım .

Sonraki dershane dönemimde türkçeye başladım bilgi sarmaldan .

Size türkçenin sırrını vereyim . Yeteri kadar soru çözebilme kabiliyetine ulaştıysanız yapmanız gereken soruları yavaş ve sakin okumak . Yapmanız gereken gayet basit yavaşlayacaksınız . Ben 45 dk ayırdım bu yıl türkçeye .

3. Ay dediğim dönemde tabiki lys kısmına da yavaştan girişmiş bulundum ve lys'yi odağıma alacaktım . Zaten matematikten 345 ygs- lys olmak üzere 2 kitap bitmişti . Türev integrali apotemiden halletmiştim . Fen için artık elimden geldiğince çabalamam gerekiyordu . Bilmediğim her konuyu çalışıp sonra bol soru çözdüm .

*********************************

Çalışma Düzenim

10.30 gibi derse başlangıç

13.00 dersi bitiriş

Çalışılan zaman : 1,5 saat

15.00 başlangıç

18.00 Bitiş

Çalışılan zaman: 1,5 saat

21.00 başlangıç

02.30-3.30 bitiş

Çalışılan zaman : en az 4 saat

Ben gececiyim .geceleri çok sesiz olduğundan ve dikkat dağıtan biri ve ya bir şeyler olmadığı için rahat oluyorum . Günde 3 nescafe içiyordum bazen 4 . Çok para yedirdim nescafeye . Nescafe gold çok kötü bu arada almayın .

*****************************************

Kaynak önerilerim

Öncelikle bazı şeyleri iyice belirtmem gerek ben temeli sağlam, konuları iyi bilen, fen lisesi çıkışlı bir öğrenciyim . Her ne kadar her kesime yardımcı olmak istesem de başlangıç seviyesi arkadaşlara pek fazla yardımcı olur mu bilemiyorum . Birçok insana sormadan kitap almayın . Ben başlangıç için hangi kitaplar çözülmeli gerçekten bilmiyorum bu konuda üzgünüm... genel olarak orta ve yüksek hedefler için ve herkesin çözebileceği bazı kitapları (* koyacağım ) yazayım



Matematik : ygs 345 sb(*) - lys 345 sb(*)- apotemi türev integral problemler - 345 tyt denemeleri (*) - 345 ayt denemeleri- acil tyt ve ayt denemeleri-karekök çözdüm ama gerek var mı bilmem .



Fizik : Nihat bilgin sb - Apotemi tyt-ayt soru bankası* - NB denemeleri - esen manyetizma ve alt. Akım fasikülü*



Biyoloji : Palme ka- sb'ler*- Limit soru bankası - Palme denemeleri



Kimya : F*m Ka - Birey b *- Palme'ler*



Geometri : Birey B soru bankası*- endemik sb( son tekrar kitabım,yararlı) -acil tyt- ayt denemeleri



Türkçe : Bilgi sarmal sb* - Birey b *- Kitap bitirmek kadar önemli olan dikkatli olmak.



Felsefe : Palme konu özeti

Coğrafya: Palme Ka

Tarih : F*m Ka

******************************

Mezun senesinde ev-dershane ?



Evde çalışmak dershanede çalışmaktan daha verimli ama bu uzun bir maraton . İnsan yüzü görmek zorundasınız . 2 hafta dershaneye gitmediğimde bunu daha iyi anladım ; öyle ki dershaneye gittiğimde her gördüğümle konuşuyordum . O yüzden tavsiyem kesinlikle insan içinde olun .

Dershanenin katkısına gelirsek hocalara sürekli soru sorabilme imkanınız oluşuyor ve hocaları çok yormalısınız . Öğrenemediğiniz konuları da anlattırabilirsiniz.. Dershanedeki yarış ortamı gerçekten mükemme oluyor ve bunu evdeyken yakalayamazsınız . Hırslanmak için bire bir ama sonuçlarınız sizi üzmesin , ateşlesin.

***********************************

///Çevrenin tepkisi ve seneye kalmak///



Çok önemli bir konu . Hemen hikayeme geri döneyim. Dedim ya hep aklımda mezuna kalmak vardı . Sonuçları pek beklemedim . Sonuçların açıklandığı gün ailem üzerime geldi . Babam " sürekli sabahlara kadar telefonla oynadı " dedi . Ablam "biriyle konuşurken duydum ikinci sınava hiç çalışmamış" dedi . Ben destek istedim hep . Olan olmuş . Neyse zaten hiçbir yer gelmediği için seneye kaldım .. Bizim bir bakkal amca var 45-50 yaşındadır . Kazanamadım dedim . 430 puanım var deyince " sana hukuk da gelmez o zaman ." Dedi , ne diyeyim ben bu adama ? beni her seferinde alt ederler , fazla konuşmak fazla bilmektir bizim memlekette . Köy yerinde insanlar birbirinin iyiliğini pek istemiyor . Büyüdükçe daha iyi anladım insanları . Çevre hep böyle değil midir ? Ailem bana ilk zamanlar değişik baksa da bu kısa sürede geçti ve özellikle annem hep yanımda oldu. 2 yıllık okuyan akrabam daha 1 ay öncesinde aklıma küfretmiş arkamdan ,mezuna kaldığım için . Bu insanlar her yerde . sonra köyden çıkan ilk tıpçı unvanını aldım . Gururluydum ... Hayat güzel biliyor musunuz ? Siz de yapabilirsiniz .



Bir olay anlatmak istiyorum . 3. Sınıfa gidiyorduk . Müdürümüz sınıfa geldi . Başladı konuşmaya, biraz sonra " çocuklar , bu ülkede öğretmene de hemşireye de doktora da çöpçüye de fırıncı..çiftçi..tamirci.. hepsine ihtiyaç var . Bu ülkeden herkes öğretmen olsa insanlar nasıl beslenecek ? Nasıl giyinecek? " gibisinden bir konuşma yaptı .sonra herkese tek tek sormaya başladı ne olmak istiyorsun diye ... Ben son sıralardaydım heyecanlanıyordum bana geldikçe . Herkesin ağzından şunlar dökülüyordu : " öğretmen , öğretmen , hemşire, doktor,öğretmen, hemşire..." ülkenin yarısı öğretmen olmuştu . Ben artık bunları söyleyemezdim . Sıra bana geldiğinde ağzımdan " fırıncı olacağım" diye çıktı... sınıftaki herkes kahkaha atıyordu... Müdürümüz, olabililir çocuklar gülmeyin ,dedi . Çok utanmıştım . Yanlış olan neydi ? Ülkeyi düşünmüyor muyduk? belki fırıncı olamadım ama fırın da açacağım ilerde ...Bu olay aklımdan hiç çıkmadı . Kim bilir okulu ziyaret ettiğimde belki yine bir fırıncı çıkar içlerinden ...



Yorumlar

EN ÇOK OKUNANLAR

YKS Kaynak Kitap Tavsiyeleri 2020 - Öneriler -Çalışma Programı-+MF + Fizik + Kimya + Biyoloji + Edebiyat TYT / AYT

YKS(TYT / AYT) Hedefi Yüksek Olanlar için Kitap Tavsiyeleri 2020 (İlk 5K ve Üst Sıralamalar İçin) MAT- GEO-FIZIK-KIMYA-BIYOLOJI-TÜRKÇE

Bir Mezun Hikayesi - TYT / AYT Kaynak Kitap Tavsiyeleri 2019 - 2020 - Öneriler -Çalışma Programı-YGS+MF

YKS(TYT / AYT) Mağdurundan Öneriler 2018 - Kitap Tavsiyeleri 2017 - 2018 - Öneriler -Çalışma Programı - YGS + MF

ÇALIŞMAYA NERDEN BAŞLICAM ? VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK